Hopp til innhold

Hakker eller fryser TV-bildet fra Altibox?

Sist oppdatert for 3 måneder siden

Dårlig oppløsning, hakking eller fullstendig frys av TV-bildet kan skyldes problemer på nettverket.

Prøv disse tipsene for å få godt TV-bilde igjen:

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider

Ved linjebrudd og problemer på nettverksutstyr utenfor hjemmet ditt, vil du få se en driftsmelding hvis du logger inn på Mine sider. Ved feil kan du måtte vente til feilen er rettet før du får et normalt TV-bilde.

 

2. Start TV-utstyret på nytt

Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.

Neste steg er å gjøre en omstart av hjemmesentralen ved å dra ut stikkontakten. Vent 30 sekunder før du setter den inn igjen.

 

3. Tilbakestilling av hjemmesentral

Du kan tilbakestille hjemmesentralen, dette vil rense minnet og programvaren blir oppdatert automatisk. Du beholder egne innstillinger.

Trykk og hold inne reset-knappen på hjemmesentralen i cirka ti sekunder ved hjelp av en spiss gjenstand.

 

4. Krysskoble dekodere for å sjekke kablene

Hvis du har to sett med dekodere og TV-er i huset, og bare den ene ikke virker, kan du bytte dem om og sjekke at det ikke er kablene det er noe galt med.

 

5. Virker internett i huset ditt?

Sjekk om du har internett på en laptop, en mobil eller et nettbrett som du vet er koblet til hjemmenettverket. Hvis du ikke får signal, restarter du alt utstyr.

Sjekk hjelpesidene for internett hvis du trenger mer hjelp.

Var denne artikkelen nyttig for deg?

4 av 7 synes dette var nyttigTakk for din stemme!

Relaterte artikler

Finner du ikke det du leter etter?