Hakker eller fryser TV-bildet fra Altibox?
Sist oppdatert for en måned sidenDårlig oppløsning, hakking eller fullstendig frys av TV-bildet kan skyldes problemer på nettverket.
Prøv disse tipsene for å få godt TV-bilde igjen:
1. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider
Ved linjebrudd og problemer på nettverksutstyr utenfor hjemmet ditt, vil du få se en driftsmelding hvis du logger inn på Mine sider. Ved feil kan du måtte vente til feilen er rettet før du får et normalt TV-bilde.
2. Er du tilkoblet nett?
Dersom tv-dekoderen ikke fungerer, er det lurt å sjekke om du har internett. Dersom du nylig har mistet tilgang til nettet, kan du forsøke å gjøre en omstart av hjemmesentralen (boksen som gir deg internett-tilgang) ved å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette kontakten inn igjen.
3. Start TV-utstyret på nytt
Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.
Neste steg er å gjøre en omstart av hjemmesentralen ved å dra ut stikkontakten. Vent 30 sekunder før du setter den inn igjen.
4. Har du flere dekodere?
Har du mer enn én dekoder, og det bare er den ene dekoderen som ikke virker, kan du bytte dem om for å sjekke om feilen skyldes plasseringen eller dekoderen.
Det er også lurt å sjekke om det er noe galt med kabelen, ved å bytte om kablene til tv-dekoderne.
5. Sjekk oppkoblingen
Dersom dekoderen er tilkoblet via trådløst nett, kan du forsøke å heller bruke kabel. Hjelper dette, er det mulig at den trådløse forbindelsen ikke fungerte godt nok.
Sjekk hjelpesidene for internett hvis du trenger mer hjelp.