Hopp til innhold

Får du meldingen «Tv-tjenesten er for tiden utilgjengelig»?

Sist oppdatert for 4 måneder siden

Dette er en standard melding når din dekoder er koblet til tv-en og mangler tilkobling til internett. Her er noe tips du kan prøve:

1. Ta en omstart av tv-utstyret ditt

Forsøk først å ta en «kaldstart» på dekoderen ved å trekke ut stikkontakten. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.

Hvis dette ikke løser problemet, gjør du en omstart av hjemmesentral. Dette kan du gjøre ved å trekke ut strømkabelen. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.


2. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider

Logg på Altibox Mine sider for å sjekke om det er feilmeldinger for ditt område som kan forklare hvorfor du ikke har tilgang til tv-portalen.

3. Sjekk tilkoblinger og kabler

Hvis omstart ikke hjelper, bør du sjekke kablingen mellom dekoder og hjemmesentral. Prøv å koble direkte fra dekoder til hjemmesentral ved hjelp av en lang nettverkskabel. Dette er for å kunne utelukke at intern kabling, via for eksempel punkt i veggen eller signalforsterker som Wifi Pluss eller Google Wifi, er problemet. Forsøk flere nettverksporter i hjemmesentralen og eventuelt en annen nettverkskabel for å være helt sikker.


Fungerer det fremdeles ikke?

Ta kontakt, så hjelper vi deg. 

Var denne artikkelen nyttig for deg?

4 av 26 synes dette var nyttigTakk for din stemme!

Relaterte artikler

Finner du ikke det du leter etter?