Får du meldingen «Tv-tjenesten er for tiden utilgjengelig»?
Sist oppdatert for 4 måneder sidenDette er en standard melding når din dekoder er koblet til tv-en og mangler tilkobling til internett. Her er noe tips du kan prøve:
1. Ta en omstart av tv-utstyret ditt
Forsøk først å ta en «kaldstart» på dekoderen ved å trekke ut stikkontakten. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.
Hvis dette ikke løser problemet, gjør du en omstart av hjemmesentral. Dette kan du gjøre ved å trekke ut strømkabelen. Vent noen sekunder før du setter den inn igjen.
2. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider
Logg på Altibox Mine sider for å sjekke om det er feilmeldinger for ditt område som kan forklare hvorfor du ikke har tilgang til tv-portalen.
3. Sjekk tilkoblinger og kabler
Hvis omstart ikke hjelper, bør du sjekke kablingen mellom dekoder og hjemmesentral. Prøv å koble direkte fra dekoder til hjemmesentral ved hjelp av en lang nettverkskabel. Dette er for å kunne utelukke at intern kabling, via for eksempel punkt i veggen eller signalforsterker som Wifi Pluss eller Google Wifi, er problemet. Forsøk flere nettverksporter i hjemmesentralen og eventuelt en annen nettverkskabel for å være helt sikker.
Fungerer det fremdeles ikke?
Ta kontakt, så hjelper vi deg.