Hopp til innhold

Har du problemer med internett?

Sist oppdatert for 3 måneder siden

Det kan være flere grunner til at nettet faller ut. Altibox har en fin feilsøkingsguide som kan hjelpe deg.


Sjekk gjerne følgende:

  • Er det bare en enhet som mangler nett?
    Dersom andre telefoner, PCer eller andre enheter har tilgang til nett er det mest sannsynlig din enhet som har utfordringer.
    Sjekk nettverkskabel, trådløs tilknytning og eventuelt nettverksinnstillingene på din enhet.
    Ta en omstart av enheten om nødvendig.

  • Sjekk lysene på din hjemmesentral og evt. din trådløse router.
    Stabilt grønt lys er vanligvis en god indikasjon på man har kontakt med internett.
    Er lysene av, blinker gult/oransje eller rødt? Sjekk ledninger og kabler, ta en omstart av router og hjemmesentral om nødvendig.

    Du finner knappen for nullstilling av hjemmesentralen på baksiden.
    Trykk og holde inne reset-knappen i ti sekunder.
    Bruk en «utbrettet» binders eller annen spiss gjenstand. Da renser du minnet og legger inn siste versjon av programvaren. Du sletter ikke dine egne innstillinger.

  • Få hjelp hos kundesenteret
    Dersom det ikke er noen åpenbare feil med enheten eller nettverket, ta kontakt med kundeservice - så gjør vi det vi kan for å hjelpe deg. Husk at du kan kontakte oss via chat i tillegg til henvendelseskjema og telefon.

    Her finner du andre kilder du kan feilsøke dersom du opplever tregt internett

Var denne artikkelen nyttig for deg?

10 av 131 synes dette var nyttigTakk for din stemme!

Finner du ikke det du leter etter?