Hopp til innhold
Nærbilde av plante

Informasjon fra Lyse

Fra 1. november 2023 gjør vi endringer og presiseringer i vilkårene til våre strømkunder. De nye vilkårene skal gjøre det enklere for deg å forstå og sammenligne din strømavtale med andre strømavtaler. Prisen på strømavtalene forblir uendret for alle kunder, med unntak av plusskunder. For kunder med plusskundeavtale (altså de som produserer strøm selv) vil det også være en mindre justering i pris. ​

De nye vilkårene er gjeldende fra 1. november for eksisterende strømkunder. Eksisterende kunder vil motta informasjon om endringene i løpet av august/september. De fleste får tilsendt informasjonen på e-post. Har du ikke registrert din e-postadresse hos oss, vil du på tilsendt brev per post. Du vil og motta en påminnelse fra oss via SMS. ​

MERK: Endringene gjelder privatkunder, bedriftskunder finner oppdatert informasjon her.

Vi gjør i hovedsak tre endringer:

Vi vil minne om at så lenge du ikke har en avtale med bindingstid eller fastprisavtale hos oss, kan du når som helst bytte strømavtale. Dersom du bytter strømleverandør i avtaleperiode med bindingstid, vil det tilkomme bruddgebyr.​

Lyse Energi AS, Lyse Dialog AS eller Lyse Marked AS – er jeg ikke kunde av Lyse?​

Lyse er et konsern med mange selskaper, og vi har forståelse for at dette kan skape litt forvirring.

Kort oppsummert, så er det Lyse Energi AS som er strømleverandør. Alt annet vil fortsatt være Lyse Dialog AS.
*Lyse Dialog AS kommer også til å gjennomføre en navneendring i løpet av høsten 2023, til Lyse Marked AS. Dette er kun en navneendring - organisasjonsnummer og kontonummer forblir uendret.

For deg som kunde har ikke selskapsnavnene noen praktisk betydning, du vil fortsatt forholde deg til oss som Lyse.

Ny mal for strømavtaler

Fornybar Norge har i samarbeid med Forbrukertilsynet utarbeidet en ny mal for strømavtaler. Denne malen skal gjøre det enklere for deg som strømkunde å sammenligne de ulike strømavtalene.
For deg som er strømkunde hos Lyse skjer det ikke store endringer i betingelsene, men vi har likevel laget en oppsummering av de viktigste presiseringene:​

Ny standardavtale – hva betyr det?

Andre ting du kanskje lurer på?

Er du allerede kunde?

Så kjekt! Under finner du oppgavene folk oftest kommer for å løse.

Vil du finne svaret selv?

I hjelpesenteret har vi samlet vanlige spørsmål og svar, slik at du kan ta saken i egne hender.

Hjelp deg selv