Hvis du skal flytte er det enkleste å bruke vårt flytteskjema.
-
Hva skal jeg gjøre med Altibox-utstyr når jeg flytter?
Flytter du til nytt bosted hvor det er Altibox Fiberbredbånd og du ønsker å videreføre abonnementet, kan det vært lurt å ta med seg dekoder og fjernkontroll. Dette er spesielt aktuelt for deg som har PVR-dekoder med opptak som du vil ta vare på. Hjemmesentralen skal alltid stå igjen i boligen du flytter fra.
Skal du ikke videreføre Altibox kan du levere dekoder og fjernkontroll til din nærmeste mottaker av elektronisk avfall, eller til et av våre kundesenter på Mariero eller Jørpeland.
Skal ny beboer overta Altibox tjenesten kan du legge fjernkontroll og dekoder igjen i boligen. Har du PVR-dekoder anbefaler vi at du tar den med deg.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Har eller kan boligen jeg flytter til få Altibox?
Søk på din adresse på altibox.no.
Det er forskjell på om en bolig har Altibox og om en bolig kan få Altibox. Forskjellen ligger i hvorvidt fiberkabelen er installert i selve boligen, og ikke kun ligger tilgjengelig i gaten.
Er fiberkabelen trekt inn i boligen har boligen Altibox. Da kan du kontakte vår kundeservice som vil hjelpe deg med aktivering av tjenesten. Er fiberkabelen ikke i boligen, kan den ligge et sted ute i gaten. Da kan du melde din interesse her eller du kan kontakte vår kundeservice om en eventuell leveranse til din bolig.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Når bør jeg melde flytting?
Det kan være lurt å lese av målerstanden sammen med utflytter/innflytter på selve flyttedagen, så sendes dette inn til oss innen kort tid. Du kan bruke vårt flytteskjema til å melde inn.
Har du Altibox tjenester som du ønsker å videreføre i ny bolig, anbefaler vi deg å kontakte oss senest 3 virkedager før flyttedagen slik at alt er klart og koblet opp til du flytter inn.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Hvem har ansvaret for melding om flytting?
Juridisk eier av abonnementet har ansvar for å melde flytting, men både innflytter og utflytter kan melde flytting. Hvem som er juridisk eier vil stå på faktura.
Det beste er om innflytter og utflytter sammen leser av målerstand ved overtakelse slik at sjansen for misforståelser og feil blir minst mulig.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Hvordan melder jeg flytting?
Flytting melder du via flytteskjema. Informasjon du må ha klar er:
- Flyttedato
- Målerstand
- Målernummer
- Dersom du flytter inn: Målernummer eller utflytters navn og adresse
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Hvem må jeg sende flyttemelding til?
Du trenger kun å sende flyttemelding til Lyse. Dersom du har en annen leverandør av nettleie eller kraft, videreformidler vi informasjonen for deg.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Må jeg melde flytting dersom jeg kun leier?
Både ja og nei.
Hvis abonnementet står i ditt navn, betyr det at du er juridisk ansvarlig for anlegget og har da ansvaret for å melde flytting.
Står abonnementet i huseiers navn, og du står kun som betaler, er det huseier som har ansvaret for å melde flytting.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Hva skjer dersom inn- og utflytter ikke flytter på samme dato?
Regelen er at huseier har ansvaret for et strømabonnement dersom en bolig står tom.
Foreligger det konflikt i forbindelse med at en bolig står tom, er det opp til selger og kjøper å avklare dette. Lyse er ikke part i en slik situasjon, og har ingen lovmessig myndighet eller autoritet til verken å løse saken eller gi råd.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook -
Hva er målepunkt-ID?
Målepunkt-ID identifiserer ditt elektriske anlegg. Du finner din målepunkt-ID på dine fakturaer.
Hvis du har flere elektriske anlegg (f.eks. hjem, hytte, naust) har hvert anlegg sin unike målepunkt-ID. Denne er uavhengig av om anlegget skifter eier eller får ny strømmåler.Takk for at du hjelper oss å bli bedre!
Visste du at vi er tilgjengelige 365 dager i året, 24 timer i døgnet for kundespørsmål? Lik oss på Facebook