Hopp til hovedinnhold
 
Lyse

Søk

 

Du er her:

Ofte stilte spørsmål

Jeg får ikke logget inn på «Lyse – gir mer» appen.

For å logge inn i appen må du være kunde av Lyse. Du kan benytte mobilnummer eller e-postadresse. En aktiveringskode blir sendt per SMS. Dette gjøres kun første gang du logger deg inn.

Dersom du er Lysekunde og ikke får logget inn, er det mest sannsynlig fordi dine opplysninger (mobilnr./e-postadresse) ikke er oppdatert i vår kundedatabase. Gå inn på Min Side på lyse.no og oppdater informasjonen. Det vil kunne ta opp til et døgn før informasjonen er oppdatert og du kan logge deg inn i appen.

Hvem kan benytte seg av tilbudene?

Alle i husstanden kan benytte seg av tilbudene. Den som er registrert som kunde, må oppgi kontaktinformasjon (navn, e-postadresse, mobilnr.), på alle som ønsker tilgang til appen.

Hvordan registrerer jeg flere i husstanden?

I Lyse – gir mer-appen kan du registrere flere personer fra din husstand. Gå til «Innstillinger» og «Legg til familiemedlem». Fyll ut feltene som angitt, og trykk på «Legg til familiemedlem», for å sende informasjonen. En SMS blir sendt til den du har registrert, og vedkommende kan laste ned appen og få samme tilgang som deg.

Hvordan kan jeg benytte meg av tilbudene?

Merk at de forskjellige tilbudene krever ulik form for legitimering. Dette vil beskrives under hvert enkelt tilbud. Du kan legitimere deg på følgende måter:

  • Ved fremvisning av tilbudet i appen. Dersom du har fått tilsendt tilbud per e-post, kan e-posten fremvises som alternativ til app.
  • Ved bruk av stempelkort i app («Kort» og «Stempelkort»).
  • Ved fremvisning og innløsning av evt. kupong i app (innløses av butikkansatt ved bruk av tilbudet).
  • Ved å legge inn unik kode fra tilbyder, oppgitt i nyhetsbrev/app.

Kontaktinformasjonen min er ikke korrekt – hvor skal jeg oppdatere?

Kontaktinformasjonen oppdaterer du på Min Side på lyse.no. Det vil kunne ta et døgn før informasjonen er oppdatert i appen.

Hva er fordelene med Lyses fordelsprogram?

Gjennom fordelsprogrammet vil du som kunde få gode tilbud og rabatter hos våre samarbeidspartnere – både nasjonale partnere, men hos også flere lokale/regionale samarbeidspartnere, som du ikke får andre steder.

Kan jeg melde meg ut av Lyses fordelsprogram?

Du kan stoppe/avinstallere appen når du selv vil. Du kan også melde deg av e-poster med tilbud ved å klikke på avmeldingslenken nederst i nyhetsbrevet du mottar fra Lyse.

Hvorfor er andre energiselskaper med i fordelsprogrammet «Gir mer»?

«Gir Mer» er et samarbeid mellom NTE, Glitre Energi og Haugaland Kraft. Dette for å kunne forhandle frem best mulig nasjonale avtaler med samarbeidspartnere, til fordel for deg som kunde.

Hva er fordelen med å laste ned fordelsappen «Lyse  - gir mer»?

Appen gir deg enkel oversikt over alle tilbudene og fordelene du får gjennom fordelsprogrammer. Du har alltid tilgang til tilbudene i lomma, og kan enkelt benytte deg av disse når du selv ønsker. Enkelte tilbud er kun tilgjengelige via app.

Hvem kontakter jeg angående spørsmål om fordelsprogrammet?

Du kan sende oss en melding på Facebook eller chatte med oss på lyse.no.

Hvem kontakter jeg om jeg har spørsmål knyttet til et tilbud i fordelsprogrammet?

Det står oppgitt kontaktinformasjon til butikker/leverandører i appen. Du kan snakke med den aktuelle butikken eller ringe deres kundesenter.

Hvordan aktiverer jeg kupongene?

Kuponger i appen aktiveres ved at man trykker på dem. NB! Les teksten på kupongen nøye. Kuponger skal aktiveres/løses inn av ansatt i butikk ved kjøp i kasse/av servitør på restaurant e.l..

Hva er stempelkort og hvordan bruker jeg det?

Stempelkortet gir deg rabatt basert på antall kjøp hos det enkelte utsalgssted e.l. som tilbyr stempelkort. Brukes på stedet når du har kjøpt en vare. Trykk på knappen som aktiverer kamera, for å lese inn QR-kode, på utsalgsstedene som har stempelkort via Lyse - gir mer.

Jeg har Klepp Energi som nettleverandør og klarer ikke logge meg inn i appen – hvorfor ikke?

Dersom du har Klepp Energi som nettleverandør, har du per dags dato ikke mulighet til å logge deg inn på Min Side på lyse.no med samme e-postadresse som du har registrert hos Klepp Energi. Dersom du ikke kommer deg inn i appen fordi kontaktdata ikke er oppdatert, kan du gjøre følgende:

Registrer deg som ny bruker på Min Side på lyse.no med annen e-postadresse enn du bruker hos Klepp Energi. Du vil da få tilgang til appen påfølgende dag.

Jeg har Windows Phone og klarer ikke finne appen – hvorfor ikke?

Vi har dessverre ikke en app for kunder med Windows Phone – men ser ikke bort fra at dette kommer med tiden. Appen er kun tilgjengelig for kunder med iOS- eller Android-telefoner.

 

Var dette nyttig?

Kundesenter Mariero

Åpningstider: man, tir, ons, fre: 10-14 tor: 10-16

Vi hjelper deg 24/7

Telefon kundesenter: 51 90 80 90 

Snakk med oss på Facebook og  Twitter
 

© Lyse AS – Personvern