Hopp til hovedinnhold
 
Lyse

Søk

 

Du er her:

Som Lyse-kunde har du mange fordeler

Det skal lønne seg å være kunde hos Lyse. Strøm fra oss er enkelt, trygt og forutsigbart, med konkurransedyktige priser og døgnåpen kundeservice. I tillegg nyter du godt av en rekke andre fordeler.

 

  • Fordelsprogram med egen app! Unike tilbud og rabatter hos nasjonale og lokale samarbeidspartnere.
  • Alt på én faktura.
  • 100 % inkludert i strømavtalen.
  • Selvbetjening via Min Side og app.
  • Kundeservice 24/7.
  • Et nært kundesenter.
  • Prisgaranti.
  • Fornøydhetsgaranti.

Lyse gir mer

Lyses fordelsprogram er et fordelsprogram for alle våre strøm- og fiberkunder. Gjennom programmet gir vi kundene våre litt mer – i form av unike rabatter og gode tilbud hos våre lokale og nasjonale samarbeidspartnere.

I samarbeid med NTE Marked AS, Glitre Energi AS og Haugaland Kraft, jobber vi også med flere nasjonale aktører for å kunne tilby kundene våre enda litt mer. Dersom du er kunde hos Lyse kan du laste ned fordelsappen «Lyse – gir mer», og få enkel tilgang til alle aktuelle tilbud.

Ved spørsmål om fordelsprogrammet og bruk av app, ber vi deg lese gjennom «Ofte stilte spørsmål». Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt her, kan du gjerne kontakte oss via chat her på lyse.no eller på Facebook – hvor vi er tilgjengelige for å besvare spørsmål 24/7.

Last ned appen:

Dra nytte av lokale og nasjonale samarbeidspartnere 

 

 

 

 

 

 

FAQ

Ofte stilte spørsmål om fordelsprogrammet

Jeg får ikke logget inn på «Lyse – gir mer» appen.

For å få logget inn i appen må du være kunde av Lyse. Du kan logge inn med mobilnummer eller e-postadresse. En aktiveringskode blir sendt per SMS, som du må registrere i appen. Dette gjøres kun første gang du logger deg inn. Du trenger ikke logge inn med brukernavn eller passord etter første innlogging.

Dersom du er kunde hos Lyse, men ikke får logget inn, er det nok fordi dine opplysninger (mobilnr./e-postadresse) ikke er oppdatert i vår kundedatabase. Du må da logge inn på Min Side på lyse.no og oppdatere informasjonen. Det vil kunne ta opp til et døgn før informasjonen er oppdatert og du kan logge deg inn i appen.

Hvem kan benytte seg av tilbudene?

Alle i husstanden har mulighet til å få de samme tilbudene. For at resten av husstanden skal kunne logge seg inn i appen, kreves det at du som er registrert som kunde, oppgir kontaktinformasjon (navn, e-postadresse, mobilnr.) på alle som ønsker tilgang til appen.

Hvordan registrerer jeg flere i husstanden?

Du må laste ned Lyse – gir mer appen. Her kan du registrere flere personer fra din husstand. Gå til «Innstillinger» à «Legg til familiemedlem». Fyll ut feltene som angitt og trykk på «Legg til familiemedlem» for å sende inn informasjonen. En SMS blir så sendt til den du har registrert, og vedkommende kan laste ned appen og få samme tilgang som deg.

Hvordan kan jeg benytte meg av tilbudene?

Merk at ulike tilbud krever ulik form for legitimering. Dette vil beskrives under hvert enkelt tilbud. Du kan legitimere deg på følgende måter:

  • Ved fremvisning av tilbudet i appen. Dersom du har fått tilsendt et tilbud per e-post, kan e-posten fremvises som alternativ til app.
  • Ved bruk av stempelkort i app («Kort» à «Stempelkort»).
  • Ved fremvisning og innløsning av evt. kupong i app (innløses av butikkansatt ved bruk av tilbudet).

Kontaktinformasjonen min er ikke korrekt – hvor skal jeg oppdatere?

Kontaktinformasjonen oppdaterer du på Min Side på lyse.no (vi jobber med at du som kunde også skal kunne gjøre dette direkte i appen). Det vil kunne ta et døgn før informasjonen er oppdatert i appen.

Hva er fordelene ved Lyses fordelsprogram?

Gjennom fordelsprogrammet vil du som kunde få gode tilbud og rabatter hos våre samarbeidspartnere – både nasjonale partnere, men hos også flere lokale/regionale samarbeidspartnere, som du ikke får andre steder.

Kan jeg melde meg ut av Lyses fordelsprogram?

Du kan stoppe/avinstallere appen når du selv vil. Du kan også melde deg av e-poster med tilbud ved å klikke på avmeldingslenken nederst i e-poster du mottar fra Lyse.

Hvorfor er andre energiselskaper med i fordelsprogrammet «Gir mer»?

«Gir Mer» er et samarbeid mellom NTE, Glitre Energi og Haugaland Kraft for å kunne forhandle frem best mulig nasjonale avtaler med samarbeidspartnere - for deg som kunde.

Hva er fordelen ved å laste ned fordelsappen «Lyse  - gir mer»?

Dette gir deg enkel oversikt over alle tilbudene og fordelene du får gjennom fordelsprogrammer. Du har alltid tilgang til tilbudene i lomma – og kan enkelt benytte deg av disse når du selv ønsker. Enkelte tilbud vil etter hvert kun bli tilgjengelige via app.

Hvem kontakter jeg med spørsmål om fordelsprogrammet?

Du kan sende oss en melding på Facebook eller chatte med oss på lyse.no.

Hvem kontakter jeg om jeg har spørsmål knyttet til et tilbud i fordelsprogrammet?

Det står oppgitt kontaktinformasjon til butikker/leverandører i appen. Du kan snakke med den aktuelle butikken eller ringe deres kundesenter.

Hvordan aktiverer jeg kupongene?

Kuponger i appen/sendt på SMS aktiveres kun ved at man trykker på den. NB! Les teksten på kupongen nøye. Kuponger skal aktiveres/løses inn av ansatt i butikk ved kjøp i kasse/av servitør på restaurant e.l..

Hva er stempelkort og hvordan bruker jeg det?

Stempelkortet gir deg en rabatt basert på antall kjøp hos den enkelte butikk e.l. som tilbyr stempelkort. Brukes på stedet når du har kjøpt en vare. Trykk på knappen nederst som aktiverer kamera for å lese inn QR-kode på stedene som har stempelkort via Lyse - gir mer.

Jeg har Klepp Energi som nettleverandør og klarer ikke logge meg inn i appen – hvorfor ikke?

Dersom du har Klepp Energi som nettleverandør, har du per dags dato ikke mulighet til å logge deg inn på Min Side på lyse.no med samme e-postadresse som du har registrert hos Klepp Energi. Dersom du ikke kommer deg inn i appen fordi kontaktdata ikke er oppdatert, kan du gjøre følgende:

Registrer deg som ny bruker på Min Side på lyse.no med annen e-postadresse enn du bruker hos Klepp Energi. Du vil da få tilgang til appen påfølgende dag.

Jeg har Windows Phone og klarer ikke finne appen – hvorfor ikke?

Vi har dessverre ikke en app for kunder med Windows Phone – men ser ikke bort fra at dette kommer med tiden! Appen er kun tilgjengelig for kunder med iOS- eller Android-telefoner.

 

Var dette nyttig?

Kundesenter Mariero

Åpningstider: man, tir, ons, fre: 10-14 tor: 10-16

Vi hjelper deg 24/7

Telefon kundesenter: 51 90 80 90 

Snakk med oss på Facebook og  Twitter