Hopp til hovedinnhold
 
Lyse

Søk

 

Du er her:

Standard betalingsbetingelser

Felles alle tjenester

Standard fakturafrekvens er månedlig fakturering. Standard håndtering av tjenestene er at faste avgifter faktureres forskuddsvis, forbruk faktureres etterskuddsvis.

1. januar 2015 endret Lyse fakturagebyret til kr 35,- (inkl. mva.). Unntak for dette er faktura som utelukkende inneholder produkter fra nettselskapet Lyse Elnett AS. Kunder med eFaktura-avtale har ikke fakturagebyr.

Privatkunder

Normalt skal faktura være kunden i hende ca. 14 dager før forfall.

Bedriftskunder

Normalt skal faktura være kunden i hende ca. 21 dager før forfall.

Dersom faktura ikke er betalt ved forfall, påløper forsinkelsesrente i henhold til lov om renter ved forsinket betaling samt purregebyr og omkostninger etter inkassolovgivningen.

Produktspesifikke vilkår

Strøm

Kunder under 100 000 kWh i Lyse sitt nettområde, nett og kraft

  • Målepunkt større enn 8000 kWh pr år avregnes månedlig eller pr 2 måneder.
  • Målepunkt mindre enn 8000 kWh pr år faktureres med kvartalsakonto og avregning ved årsskiftet.
  • Hytter/fritidsboliger avregnes 2 ganger i året.
  • Midlertidige anlegg faktureres med kvartalskonto og avregning ved årsskiftet.

Kunder over 100 000 kWh i Lyse sitt nettområde, nett og kraft

  • Timesmålte målepunkt avregnes etter faktisk forbruk pr måned. Ikke timesmålte målepunkt avregnes pr kvartal.
  • Umålte anlegg avregnes 1 gang pr år, ved årskiftet.
  • Midlertidige anlegg faktureres med kvartalskonto og avregning ved årsskiftet.

Kunder under 100 000 kWh utenfor Lyse sitt nettområde, kraft

  • Faktureres med kvartalsakonto og avregning ved årsskiftet.

Kunder over 100 000 kWh utenfor Lyse sitt nettområde, kraft

  • Timesmålte målepunkt avregnes etter faktisk forbruk pr måned. Ikke timesmålte målepunkt avregnes pr kvartal.
  • Umålte anlegg avregnes 1 gang pr år , ved årskiftet.
  • Midlertidige anlegg faktureres med kvartalskonto og avregning ved årsskiftet.

Altibox

Inkluderer Bredbånd (Internett, IP-TV, IP-Telefoni), Alarm, Mobiltelefoni.

Fakturering for Altibox-tjenester følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

Analog telefoni

Fakturering av analog telefoni følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

Gass

Fakturering av gass følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

Fjernvarme

Fakturering av fjernvarme følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

CNG

Fakturering av CNG følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

Andre tjenester

Fakturering av andre tjenester følger Lyses normale rutiner med mindre annet er særskilt avtalt.

Kom på besøk

Få hjelp, hent dekoder, se demoer, bestill produkter - og få deg en kopp kaffe.

Kundesenter Mariero
Åpningstider: man-fre
09.00 - 18.00

Breiflåtveien 18
4017 Stavanger

Vi hjelper deg 24/7

Telefon kundesenter: 51 90 80 90 

Snakk med oss på Facebook og  Twitter